8 گام برای بهبود عملکرد وب سایت شما در کنسول جستجوی گوگل

  1. مرحله 1: وب سایت خود را در کنسول جستجوی گوگل بررسی و تأیید کنید

    • به گوگل Search Console بروید و امضا کنید با حساب گوگل خود وارد شوید.
    • URL وب سایت خود را وارد کنید و برای تأیید وب سایت خود روی “ادامه” کلیک کنید.
    • روند تأیید را دنبال کنید تا ثابت کنید مالک وب سایت خود هستید. این می‌تواند شامل اضافه کردن یک متا تگ به HTML وب سایت شما یا آپلود یک فایل HTML در وب سایت شما باشد.
  2. مرحله ۲: خطاهای خزیدن را بررسی کنید

    • در گوگل Search Console، روی «Crawl» در منوی سمت چپ کلیک کنید.
    • روی «گزارش‌های خطای خزیدن» کلیک کنید تا فهرستی از خطاهای خزیدنی که گوگل در وب‌سایت شما با آن مواجه شده است را مشاهده کنید.
    • هرگونه خطای مربوط به ساختار، محتوا یا تنظیمات فنی وب سایت شما را بررسی کنید.
  3. مرحله 3: مشکلات نمایه سازی را بررسی کنید

    • در گوگل Search Console، روی “Index” در منوی سمت چپ کلیک کنید.
    • روی “وضعیت فهرست” کلیک کنید تا لیستی از تمام صفحات وب سایت خود را که در حال حاضر توسط گوگل ایندکس شده اند مشاهده کنید.
    • هر صفحه‌ای را که فهرست نشده‌اند بررسی کنید و مطمئن شوید که همه صفحات مهم شما گنجانده شده است.
  4. مرحله ۴: مشکلات قابلیت استفاده از تلفن همراه را بررسی کنید

    • در گوگل Search Console، روی “Mobile” در منوی سمت چپ کلیک کنید.
    • روی “اجرای تست” کلیک کنید تا گزارشی در مورد قابلیت استفاده از تلفن همراه وب سایت خود مشاهده کنید.
    • مشکلاتی را که ممکن است بر رتبه‌بندی جستجوی تلفن همراه وب‌سایت شما تأثیر بگذارد، بررسی کنید، مانند زمان‌های بارگذاری کند صفحه یا عناصری که به سختی کلیک می‌شوند.
  5. مرحله ۵: محتوای تکراری را بررسی کنید

    • در گوگل Search Console، روی «Crawl» در منوی سمت چپ کلیک کنید.
    • روی “محتوای تکراری” کلیک کنید تا لیستی از مشکلات محتوای تکراری در وب سایت خود را مشاهده کنید.
    • هر صفحه‌ای را که مشابه یا مشابه یکدیگر هستند بررسی کنید و مطمئن شوید که هر صفحه دارای هدف و محتوای منحصر به فردی است.
  6. مرحله 6: مشکلات داده های ساخت یافته را بررسی کنید

    • در کنسول جستجوی گوگل، روی «داده‌های ساختار یافته» در منوی سمت چپ کلیک کنید.
    • بر روی “ابزار تست” کلیک کنید تا گزارشی در مورد داده های ساختار یافته وب سایت خود مشاهده کنید.
    • مشکلات مربوط به نشانه گذاری طرحواره وب سایت خود را بررسی کنید، مانند داده های گم شده یا نادرست.
  7. مرحله ۷: مشکلات ریچ اسنیپت را بررسی کنید

    • در گوگل Search Console، روی “Rich results” در منوی سمت چپ کلیک کنید.
    • برای مشاهده گزارشی از قطعه‌های غنی وب‌سایت خود، روی «ابزار تست» کلیک کنید.
    • مشکلات مربوط به نشانه گذاری rich snippet وب سایت خود را بررسی کنید، مانند داده های گم شده یا نادرست.
  8. مرحله ۸: مشکلات Search آنالیتیکس را بررسی کنید

    • در گوگل Search Console، روی «Search آنالیتیکس» در منوی سمت چپ کلیک کنید.
    • روی “پرسش‌ها” کلیک کنید تا فهرستی از تمام عبارت‌های جستجویی که به وب‌سایت شما منتهی شده‌اند را ببینید.
    • هر درخواستی را که باعث ایجاد مشکل یا ایجاد ترافیک با کیفیت پایین به وب سایت شما می شود، بررسی کنید.

گزارش پوشش در کنسول جستجوی گوگل

علاوه بر مراحل بالا، می‌توانید از گزارش پوشش در گوگل Search Console نیز برای شناسایی مشکلات محتوا و ساختار وب‌سایت خود استفاده کنید. در اینجا نحوه دسترسی به گزارش پوشش آمده است:

  1. در گوگل Search Console، روی «Crawl» در منوی سمت چپ کلیک کنید.
  2. روی “پوشش” کلیک کنید تا گزارشی از پوشش وب سایت خود در فهرست گوگل مشاهده کنید.
  3. منطقه‌هایی از وب‌سایت خود را که توسط فهرست گوگل پوشش داده نمی‌شوند، مانند صفحات گمشده یا محتوای نادیده گرفته شده، بررسی کنید.
  4. از گزارش برای شناسایی هرگونه مشکل در ساختار یا محتوای وب سایت خود استفاده کنید که ممکن است باعث ایجاد مشکل در رتبه بندی موتور جستجوی شما شود.

با دنبال کردن این مراحل و استفاده از گزارش پوشش در گوگل Search Console، می‌توانید طیف گسترده‌ای از مشکلاتی که ممکن است بر عملکرد وب‌سایت شما در نتایج جستجو تأثیر بگذارد را شناسایی و برطرف کنید.

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...